Język angielski metodą Helen Doron

Od początku istnienia Szkoły Katolickiej Centrum Nauczania Języka Angielskiego PrimE prowadzi dodatkowe zajęcia z języka angielskiego korzystając z Metody Helen Doron. Od tego roku szkolnego CNJA PrimE wprowadza swoją autorską metodę nauczania języka angielskiego dla dzieci: PrimE KIDS (tłum. najlepsze dzieciaki)

Główne założenia metodyczne:

1. Język angielski przez zabawę - najskuteczniejszy i najprzyjemniejszy sposób nauki języka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
Uczniowie Katolickiego Gimnazjum w Siedlcach uczestniczą w projekcie e-Twinning  pt: Polish and Turkish dishes.

Start projektu: styczeń 2014

Czas trwania projektu: 2 miesiące

Szkoły współpracujące z KSP: Selçuklu Diltaş Ilköğretim Okulu, Konya (Turcja)
Miejsce realizacji projektu: lekcje języka angielskiego KSP

Nauczyciel prowadzący: Monika Olędzka, Ahmet Arslan
Dzieci pod kierunkiem nauczyciela przygotowywały anglojęzyczne przedstawienia, uczestniczyły w grach i zabawach językowych, w których ukryte są frazy oraz gramatyczne zawiłości. We wrześniu gościnnie lekcje prowadziły Amerykanki. W grudniu i styczniu uczniowie z klasy drugiej i trzeciej pisali listy w języku angielskim do dzieci z Chorwacji i Włoch. 
  M.Olędzka
Na lekcji otwartej Helen Doron dzieci klasy II A przedstawili baśn dla swoich rodziców więcej Z życia szkoły > Klasa II A
W listopadzie 2013 odbyły się krótkie przedstawienia anglojęzyczne w klasach 1-3 i w oddziale przedszkolnym. Dzieci w przebraniach wcielały się w różne postaci: słońca i wiatr w historii: THE HOT SUN AND THE COLD WIND oraz zagrali Czerwone Kapturki, wilki, babcie, czy narratorów w: RED RIDING HOOD RAP. Niektóre grupy przygotowują się do występów o robocie BOTTY i do Paul Ward`s World.
Przedstawienia mają na celu utrwalenie słownictwa i fraz gramatycznych oraz uczenie przez przyjemną zabawę.
Metodą Helen Doron uczą się języka angielskiego nasi najmłodsi. Zajęcia prowadzi pani Monika Olędzka.

Dziecko uczy się poruszać w świecie uważnie obserwując rodziców i kopiując ich zachowania. Metoda wykorzystuje naturalne zdolności dziecka z pominięciem tradycyjnych, żmudnych sposobów nauczania, do których konieczna jest znajomość pisma. Dzieci uczą się i zarazem bawią. Jednocześnie sama metoda, wprowadzana w wieku, gdy aparat mowy jest jeszcze elastyczny, pozwala im wymawiać angielskie głoski równie poprawnie, jak mieszkańcom Wielkiej Brytani